Driver10
Pirelli0
Akumulatory prostowniki Toruń , Akumulatory Toruń  Serwis Opon Jan
akumulatory prostowniki do wszystkich rodzaju pojazdów!

 

Akumulatory prostowniki do każdego pojazdu i nie tylko, u nas duży wybór akumulatorów:
 
VARTA CENTRA EXIDE V-MAX TROJAN YUASA LP-LANDPORT
 
logo centraaaVarta_logo (1)Varta_logo (1)Varta_logo (1)Varta_logo (1)
 
  • Osobowe,
  • Ciężarowe,
  • Przemysłowe,
  • Motocyklowe,
  • Trakcyjne,
  • Do łodzi motorowych,
  • Żelowe i w technologii AGM

Prowadzimy profesjonalny serwis gwarancyjny!

Wykonujemy kompleksowe pomiary stanu sprawności akumulatorów oraz ładowania w pojeździe.

Zapaszamy do nas na darmową diagnostykę Twojego akumulatora.

 

U nas największy wybór, akumulatory prostowniki, ładowarki

 

Dobierz akumulator do swojego pojazdu:

 

 

 

 

 

>>Prostowniki i ładowarki akumulatorowe<<

Co może spowodować awarię akumulatora ? 
Ujemny bilans ładowania → utrata pojemności → awaria baterii
  • niewystarczający czas ładowania (mniej niż 12 godziń) przy pomocy łądowarki pojazdu.
  • niewystaczające ładowanie przez prądnice oświetlenia z powodu niskiego napięcia (straty napięcia w pokładowym układzie elektrycznym lub uszkodzony ustawiony sterownik napięcia)
  • uszkodzona ładowarka
  • nieodpowiednia ładowarkaujemny bilans energetyczny spowodowany przez zbyt wiele dodanych później urządzeń zużywających prąd tzn. zużycie energii jest wyższe niż pojemności ładowania akumulatora
Głębokie rozładowanie.Możliwe przyczyny głębokiego :
  • urządzenia zużywające prąd nie zostały wyłączone
  • rozładowanie upływowe w rejonie miliamperów pomimo wyłączenia głównego wyłącznika np.
  • spowodowane przez elektromagnetyczny zawór izolacyjny systemu ogrzewania
  • spowodowane przez sterownik słoneczny
  • spowodowane przez pokładowy panel sterujący
  • spowodowane prze odbiorniki niezauważane (np. zegar,sygnalizatory,radio)
PrzykładOdbiorniki niezauważane mogą mieć zużycie prądu około 55 miliamperów. To oznacza, że jednego dnia z akumulatora zostanie pobrane około 1,32 Ah. W związku z tym w pełni naładowany akumulator o pojemności 80Ah ulegnie całkowietemu rozładowaniu po upływie około 2 miesięcy.Możliwe wynikłe szkodyPomimo ponownego naładowania tylko część teoretycznej pojemności pozostaje dostępna do wykorzystana. W najgorszym przypadku akumulator ulega zniszeniu przez zwarcie w jednym z ogniw.Odpowiednia środki ostrożności
  • należy zawsze wyłączać niepotrzebne urządzenia zużywające prąd !
  • przy obliczaniu zużycia energii konieczne jest wzięcie pod uwagę odbiorników niezauważalnych
  • po głebokim rozłądowaniu należy ładować akumulator przez co najmniej 48 godzin

Tabela napięć akumulatora / procent naładowania > 12,80 V 100 %12,55 V 75 %12,30 V 50 %12,20 V 25 %< 12,00 V 0%

Jak przygotować akumulator do zimy ?

Gdy zima się zbliża warto pomyśleć o naszym ukochanym aucie, aby było sprawne i nie odmówiło nam posłuszeństwa w zimowy ranek. Najważniejszą rzeczą jest akumulator, to od tego urządzenia głownie zależy czy nasze auto odpali czy nie. Trzeba się zatroszczyć o to urządzenie, gdyż najlepiej nawet utrzymany akumulator już w temperaturze 0 st. C traci jedną piątą swojej pojemności. Przy większym mrozie w niesprawnym akumulatorze może się okazać, ze nie ma w nim dostatecznie dużo prądu, aby mógł odpalić nasze auto. Aby uniknąć przykrych niespodzianek należy zadbać o parę rzeczy:Alternator i regulator napięciaW czasie jazdy prąd do samochodowych urządzeń elektrycznych jest wytwarzany przez alternator, prawidłowe napięcie ładowania jest to zakres napięcia między 13.8 V – 14.5 V. Gdy napięcie spadnie poniżej wartość 13.8 V, nasz akumulator będzie nie doładowywany co w następstwie będzie skutkowało problemem z odpalaniem. Napięcie powyżej 14.5 V może uszkodzić nasz akumulator a nawet spowodować wybuch, w wyniku nagromadzenia się gazów. W przypadku wykrycia złego napięcia ładowania należny się udać do warsztatu aby usuną usterkę.Pobór prąduWszystkie urządzenia zamontowane w naszym aucie czerpią prąd, zdarza się jednak ze maja „nieco” większe zapotrzebowanie na prąd niż powinny, skutkuje to zwiększonym ubywaniem prądu w czasie postoju co w powiązaniu z mało użytkowanym autem, może doprowadzić do rozładowania baterii i problemów z odpaleniem auta. Dopuszczalny pobór prądu w aucie wynosi 0.02 A, jeżeli wykryjemy pobór większy należy się udać do warsztatu aby usunąć usterkę.Czystość biegunów i zacisków Zabrudzenie biegunów oraz zacisków może być powodem złego przepływu prądu, a co za tym idzie trudności z odpaleniem auta, dlatego też sprawdzamy ich czystość. W przypadku zabrudzenia czyścimy bieguny akumulatora oraz zaciski na przewodach, pamiętając o tym, aby najpierw odłączyć akumulator. Aby zabezpieczyć je przed kolejnym zabrudzeniem, należy je nasmarować wazeliną techniczną. Dodatkowo zwiększa ona zdolność przewodzenia prądu. Zaciski powinny być przykręcone całym swoim obwodem, mocno, lecz nie za mocno – grozi to bowiem uszkodzeniem tych elementów.Sprawdzamy poziom elektrolitu Odkręcając korki w naszym akumulatorze można sprawdzić, czy elektrolit zakrywa płyty w akumulatorze. Niedobór elektrolitu uzupełniamy wodą destylowaną. Takich zabiegów nie wymagają akumulatory bezobsługowe. Doładowanie naszego akumulatora Jeśli nasz pojazd jest użytkowany w ruchu miejskim zalecane jest doładowanie naszego akumulatora, przynajmniej dwa razy w roku. Ponieważ w mieście auto pokonuje stosunkowo krótkie trasy nasz akumulator nie naładuje się w pełni, akumulatory prostowniki Toruń, akumulatory Toruń, akumulatory prostowniki serwis Jan
Akumulatory prostowniki Toruń ładowarki

Akumulatory prostowniki Toruń ładowarki

 

 

Akumulatory prostowniki Toruń, serwis opon Jan, Akumulatory prostowniki