Wymiana klocków-tarcz hamulcowych Toruń
Kompleksowa obsługa układów hamulcowych
Klocki, tarcze hamulca to najczęściej zużywane elementy układu hamulcowego.
Większość pojazdów obecnie są wyposażone w czujnik zużycia klocków (elektroniczny lub akustyczny) pojawienie się kontrolki zużycia klocka lub specyficzny metaliczny dźwięk piszczenie oznacza że należy jak najszybciej udać się do serwisu w celu sprawdzenia układu.
Wymiana klocków hamulcowych we wszystkich typach układów.
W ramach wymiany klocków hamulcowych oferujemy:
- Mycie zacisku hamulcowego
- Oczyszczenie jarzm z korozji i ich nasmarowanie (zabezpieczenie) specjalnym środkiem
- Zabezpieczenie klocka przeciw piszczeniu (stosowanie mat wygłuszających lub odpowiednich past montażowych)
- Kasowanie komputerowe inspekcji lub kodowanie w zależności od typu pojazdu i układu
- Ocena szczelności zacisku (usunięcie nieszczelności)
- Oczyszczenie prowadnic i ich nasmarowanie (zabezpieczenie) specjalnym środkiem
- Pomiar bicia i grubości tarczy hamulca (przy skrajnych wartościach wymiana tarczy)
- Wymiana czujników zużycia klocka hamulcowego.
Nie wymieniamy samych klocków gdy grubość tarczy hamulca jest bliska minimalnej grubości.
Warto wymienić klocki przed pojawieniem się komunikatu o ich zużyciu, skrajnie niska grubość okładziny powoduje wzrost temperatury (mniejsza pojemność cieplna) co prowadzi do przegrzewania się układu, lub całkowity brak okładziny powoduje uszkodzenie tarczy hamulca (rysowanie).
Prowadzimy tylko i wyłącznie sprzedaż markowych wysokiej jakości klocków hamulcowych.
Niskiej jakości lub nie właściwie dobrane klocki do pojazdu powodują: zwęglenie okładziny, z lustrzenie okładziny, blokowanie klocka w jeżcie, piszczenie, deformację tarczy hamulca (bicie koła kierownicy), pękanie lub separację okładziny od nośnika.
Korozja kanałów wentylacyjnych tarczy
Skrajne przegrzanie tarczy
Wymiana tarcz hamulcowych we wszystkich typach układów
W ramach wymiany tarcz hamulca oferujemy:
- precyzyjne oczyszczenie powierzchni piasty pod montaż tarczy hamulca
- pomiar bicia piasty koła (dopuszczalna wartość 0,02mm)
- pomiar bicia nowej tarczy po zamontowaniu na piastę koła (dopuszczalne bicie 0,05mm)
- odtłuszczenie specjalnym środkiem
Uwaga!!!
Tarcze wymieniamy tylko i wyłącznie parami, przy wymianie tarcz na nowe konieczność wymiany również klocków hamulcowych.
Polecane przez nas tarcze: EBC-Zimmermann-Black Diamond-Brembo-ATE-Ferodo-TRW
Polecamy strony: EBC hamulce lub brakes.pl od cen u nas otrzymasz do 5-15% RABATU
Posiadamy w ofercie tarcze do aut: BMW serii MPower, Porsche Panamera-Cayenne, Mercedesy serii AMG, Audi serii S RS
Czy warto przetaczać tarczę hamulca?
Producenci ukł. Hamulcowych jasno określają grubość nominalną oraz minimalną powierzchni roboczej tarczy, więc poprawna ocena stanu tarczy nie jest problemem, i nie podlega dyskusji.
Maksymalne zużycie tarczy to zaledwie 2mm (1mm na stronę), przy tym zużyciu należy tarcze wymienić na nowe. Używanie tarczy poniżej dopuszczalnej grubości jest niedozwolone i bardzo niebezpieczne.
Tarcza poniżej minimum grubości szybciej się nagrzewa (nawet do 600-800 st.C) i nie jest w stanie odprowadzić dużych ilości ciepła. W efekcie znacznie szybciej dochodzi do przegrzania hamulców, a więc utraty skuteczności hamowania. Często dzieje się to w najmniej odpowiednim momencie (np. podczas zjazdu z góry). Cienka tarcza jest również bardziej narażona na pęknięcia oraz deformację.
To są fakty i argumenty które odpowiadają na postawione powyżej pytanie (czy warto toczyć tarczę…?)
Zapraszamy do kontaktu, dobierzemy optymalne klocki oraz tarcze do
Twojego auta i stylu jazdy
Pracujemy od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00.